Regulamin Organizacyjny
Załącznik do Zarządzenia nr 1/2017
Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Wieleniu z dnia 31.01.2017 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Wieleniu
Rozdział I
Postanowienia ogóln
Niniejszy Regulamin Organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem” określa:
- zakres działania Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieleniu, zwanego dalej Ośrodkiem ,
- zasady kierowania Ośrodkiem,
- strukturę organizacyjną,
- zadania i kompetencje pracowników zatrudnionych w Ośrodku ,
- zasady podpisywania pism, dokumentów finansowych, decyzji oraz aktów normatywnych,
- zasady funkcjonowania oraz organizacja Ośrodka.
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
- Ośrodku – oznacza to Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wieleniu;
- Regulaminie- oznacza to Regulamin Organizacyjny Ośrodka;
- Komórkach organizacyjnych – oznacza to wyodrębnione w strukturze organizacyjnej Ośrodka sekcje i samodzielne stanowiska pracy;
- kierowniku – należy rozumieć Kierownika Ośrodka , który kieruje całokształtem jego działalności i ponosi za nią pełną odpowiedzialność przed Burmistrzem Wielenia;
- pracodawcy – należy rozumieć Kierownika Ośrodka;
- pracownikach – należy rozumieć wszystkich pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w Ośrodku.
- Ośrodek Pomocy Społecznej jest samodzielną jednostką budżetową wykonującą zadania pomocy społecznej oraz zadania własne gminy Wieleń w zakresie pomocy społecznej, kierując się ustaleniami Burmistrza Wielenia.
- Ośrodek działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, statutu Ośrodka , regulaminów, instrukcji i zarządzeń Kierownika Ośrodka.
- Zakres właściwości terytorialnej Ośrodka obejmuje teren miasta i gminy Wieleń.
- Siedzibą Ośrodka jest miasto Wieleń, ul. Międzyleska 4.
- Zakres gospodarki finansowej Ośrodka oraz zasady wynagradzania pracowników określają odrębne przepisy.
- Zakres świadczeń socjalnych określa Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Przy realizacji zadań Ośrodek współdziała z jednostkami samorządu terytorialnego, pracodawcami, organizacjami pozarządowymi, osobami fizycznymi, z placówkami służby zdrowia oraz innymi organami.
Rozdział II
Zakres działania Ośrodka
- Ośrodek działa na podstawie:
- uchwały Nr XII /58/90 Rady Narodowej Miasta i Gminy w Wieleniu z dnia 27 kwietnia 1990 roku w sprawie utworzenia Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieleniu;
- statutu nadanego uchwałą Nr 168/XVI/2016 Rady Miejskiej w Wieleniu z dnia 29 czerwca 2016r.;
- właściwych ustaw i przepisów wykonawczych;
- niniejszego Regulaminu.
- Ośrodek realizuje zadania własne gminy Wieleń i zlecone gminie Wieleń dotyczące;
1) pomocy społecznej;
2) świadczeń rodzinnych;
3) dodatków mieszkaniowych i dodatku energetycznego;
4) pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
5) postępowania wobec dłużników alimentacyjnych;
6) przeciwdziałania przemocy w rodzinie i ochrony ofiar przemocy;
7) wspierania rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- Ośrodek może realizować inne zadania wynikające z programów, projektów UE
oraz rozwijać nowe formy pomocy społecznej i samopomocy w ramach zidentyfikowanych potrzeb.
- Do zadań Ośrodka należy w szczególności:
- zaspokajanie niezbędnych potrzeb życiowych osób i rodzin zgodnie z ustawą o pomocy społecznej,
- inicjowanie i wspieranie działań umożliwiających integrację środowiska lokalnego w zakresie pomocy społecznej,
- świadczenie usług w zakresie pracy socjalnej i poradnictwa,
- udzielanie wsparcia osobom znajdującym się w sytuacjach kryzysowych,
- prowadzenie działań mających na celu podnoszenie standardów świadczonych przez Ośrodek usług, w szczególności umożliwiających pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
- tworzenie warunków umożliwiających działania aktywujące osoby bezrobotne i bezdomne celem uzyskania przez nie niezależności i samodzielności finansowej oraz zabezpieczenie życiowych potrzeb ich rodzin,
- pomoc osobom niepełnosprawnym.
Rozdział III
Zasady kierowania Ośrodkiem
- Organem nadzorującym działalność Ośrodka jest Burmistrz Wielenia.
- Kierownika Ośrodka zatrudnia i zwalnia Burmistrz Wielenia.
- Pracą Ośrodka kieruje Kierownik i reprezentuje go na zewnątrz.
- Kierownika w czasie jego nieobecności zastępuje Zastępca Kierownika.
- Kierownik działa na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Burmistrza Wielenia i ponosi odpowiedzialność za całokształt funkcjonowania Ośrodka.
- Kierownika Ośrodka jest uprawniony do nawiązywania stosunku pracy i dokonywania czynności pracodawcy w stosunku do osób zatrudnionych w Ośrodku.
- Kierownik kieruje Ośrodkiem poprzez wydawanie zarządzeń oraz poleceń służbowych.
Rozdział IV
Struktura organizacyjna Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieleniu
- W skład Ośrodka wchodzą następujące komórki organizacyjne :
- Sekcja Pomocy Środowiskowej i Świadczeń,
- Sekcja Świadczeń Rodzinnych, Funduszu Alimentacyjnego, Świadczenia Wychowawczego i Dodatków Mieszkaniowych oraz Dodatku energetycznego,
- Sekcja Finansowo – Księgowa,
- Samodzielne stanowisko asystenta rodziny,
- Centrum Wolontariatu,
- Obsługa Gminnego Zespołu Interdyscyplinarnego ( regulują odrębne przepisy).
- Schemat organizacyjny Ośrodka określa załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
- Kierownikowi podlegają bezpośrednio wszyscy pracownicy.
Dla poszczególnych komórek ustala się identyfikujące symbole literowe do oznakowania spraw i prowadzonych akt:
1)Sekcja Pomocy Środowiskowej i Świadczeń - /PS/;
2) Sekcja Świadczeń Rodzinnych – /SR/ , Funduszu Alimentacyjnego - /FA/ ,Świadczenia Wychowawczego /SW/ i Dodatków mieszkaniowych/ DM/;
3) Sekcja Finansowo – Księgowa - /FK/;
4) Stanowisko Asystenta Rodziny - /AR/;
5) Centrum Wolontariatu - / CW/;
6) Obsługa Gminnego Zespołu Interdyscyplinarnego/ZI/.
Rozdział V
Zadania i kompetencje pracowników zatrudnionych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wieleniu
- 13 Do wspólnych zadań wszystkich pracowników Ośrodka należy w szczególności:
- właściwa i terminowa realizacja zadań;
- opracowywanie propozycji do projektu planu finansowego Ośrodka w części dotyczącej zakresu działania;
- przygotowywanie projektów, planów;
- opracowywanie okresowych raportów o potrzebach związanych z prawidłową realizacją zadań;
- właściwe przechowywanie akt spraw oraz usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy;
- bieżące zaznajamianie się z przepisami prawa, przestrzeganie przepisów prawa oraz instrukcji kancelaryjnej.
- 14 Do zadań i kompetencji Kierownika należy w szczególności:
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania Ośrodka;
- sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy i realizacją zadań powierzonych
Ośrodkowi;
- koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Ośrodka;
- składanie w imieniu Ośrodka oświadczeń woli w zakresie praw i zobowiązań
majątkowych;
- nadzór nad prowadzoną w Ośrodku gospodarką finansową;
- właściwa realizacja polityki kadrowej, szkoleniowej i socjalno- bytowej;
- reprezentowanie Ośrodka wobec organów administracji, instytucji i osób trzecich;
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych, w ramach
posiadanego upoważnienia w indywidualnych sprawach z zakresu działania Ośrodka,
należących do właściwości gminy;
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych, w ramach,
posiadanego upoważnienia w sprawach o ustalenie uprawnień, przyznawanie
i wypłacanie świadczeń z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń
z funduszu alimentacyjnego;
- składanie Radzie Miejskiej w Wieleniu corocznego sprawozdania z działalności Ośrodka oraz przedstawienie potrzeb w tym zakresie;
- wydawanie aktów wewnętrznych w formie zarządzeń, regulaminów i instrukcji;
- przyjmowanie klientów Ośrodka w sprawach skarg i wniosków.
- 15.Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:
- prowadzenia rachunkowości jednostki;
- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
- dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- organizowanie polityki księgowej i rachunkowości Ośrodka;
- kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonania budżetu oraz jego zmian;
- składanie kontrasygnaty na dokumentach mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych;
- opracowywanie zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu i ich analizy;
- opracowywanie projektu budżetu oraz uchwał i zarządzeń z nim związanych;
- nadzór nad prawidłowością sporządzania planów finansowych;
- opracowywanie zasad sporządzania, przyjmowania, obiegu i przechowywania dokumentów finansowych;
- współdziałanie z Kierownikiem w opracowywaniu planów rzeczowo-finansowych działalności Ośrodka;
- przygotowywanie i opracowywanie sprawozdań finansowych;
- sporządzanie analiz ekonomicznych z działalności Ośrodka;
- nadzór nad prawidłowym wydatkowaniem środków finansowych będących w dyspozycji Ośrodka, a przeznaczonych na określone cele i zadania;
- rozliczanie funduszu płac, nagród, świadczeń na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne;
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Kierownika Ośrodka, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji;
- dekretowanie dokumentów księgowych;
- prowadzenie kontroli finansowej w Ośrodku;
- prowadzenie prawidłowej gospodarki środkami budżetowymi i pozabudżetowymi;
- przestrzeganie dyscypliny finansowo-budżetowej oraz zasad prawidłowej, oszczędnej
gospodarki budżetowej;
22.nadzorowanie prac z zakresu rachunkowości wykonanych przez pracowników Ośrodka i odpowiedzialność za całokształt prac związanych z działalnością finansowo-księgową Ośrodka;
- współpraca w zakresie całokształtu zagadnień finansowych Ośrodka ze Skarbnikiem Gminy Wieleń;
- nadzoruje i kontroluje wykonania budżetu Ośrodka zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2016 r., poz. 1047) i ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1870 ).
- 16.Do zadań sekcji Finansowo – Księgowej należy w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości jednostki;
- dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych z planem finansowym, ich kompletności i rzetelności;
- sprawowanie nadzoru i kontroli nad prawidłowym obiegiem dowodów księgowych;
- prowadzenie dokumentacji do celów podatkowych, opłacania składek z tytułu ubezpieczenia społecznego;
- prowadzenie ewidencji majątku jednostki;
- opracowywanie sprawozdań finansowych;
- opracowywanie planów i programów działań, w tym planów finansowo – rzeczowych;
- analiza danych i opracowywanie sprawozdań finansowych.
- 17.Do zadań sekcji Pomocy Środowiskowej i Świadczeń należy w szczególności:
- dokonywanie analiz i ocen zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia
pomocy społecznej na terenie gminy oraz poszczególnych rejonach pracy socjalnej;
- rozpoznawanie, diagnozowanie potrzeb i organizowanie pomocy stosownie
do indywidualnych potrzeb i sytuacji osób i rodzin;
- przeprowadzanie postępowań, wywiadów środowiskowych, kompletowanie
dokumentów oraz podejmowanie innych niezbędnych czynności dotyczących
przyjmowania świadczeń wynikających z ustawy o pomocy społecznej;
- planowanie pomocy oraz kontrolowanie, czy udzielona pomoc spełnia swoje zadania;
- przygotowywanie oceny zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej
sytuacji społecznej i demograficznej;
- udzielanie pełnych informacji osobom o przysługujących im świadczeniach
i dostępnych formach pomocy oraz o podmiotach działających na rzecz jednostek
i rodzin;
- prowadzenie pracy socjalnej w celu wspomagania osób i rodzin wymagających
pomocy w osiągnięciu pełnej aktywności społecznej;
- prowadzenie działalności profilaktycznej mającej na celu zapobieganie stanom
powodującym konieczność korzystania z pomocy społecznej;
- pobudzanie aktywności społecznej klientów Ośrodka oraz ich rodzin, inspirowanie
i wspieranie dążeń do osiągania samodzielności;
- zawieranie kontraktów socjalnych z osobami lub rodzinami znajdującymi się
w trudnej sytuacji życiowej celem jej rozwiązania;
- reprezentacja interesów podopiecznych;
- podejmowanie interwencji kryzysowej z uwzględnieniem przemocy w rodzinie,
- udział w pracach grup roboczych powoływanych przez Zespół Interdyscyplinarny,
- podejmowanie działań zmierzających do zwiększenia dostępności do usług
poradnictwa dla poszczególnych grup społecznych,
- kierowanie osób do placówek udzielających specjalistycznej pomocy, współdziałanie z organami samorządu lokalnego, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami realizującymi zadania z zakresu pomocy społecznej;
- inicjowanie nowych rozwiązań mających na celu zapobieganie wykluczeniu
społecznemu;
- przygotowanie materiałów służących opracowaniu diagnoz, programów i projektów
w zakresie rozwiązywania problemów społecznych;
- realizacja strategii rozwiązywania problemów społecznych, programu aktywności
lokalnej i innych programów;
- współuczestniczenie w realizacji projektów unijnych;
- zapewnienie pomocy w formie usług opiekuńczych;
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wydanie Karty Dużej Rodziny;
- prowadzenie rejestrów i korespondencji w zakresie realizowanych zadań;
- prowadzenie ewidencji odwołań i przekazywanie akt w tej sprawie do organów odwoławczych;
- współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka;
- przygotowanie i przekazywanie dokumentacji do zakładowego archiwum Urzędu Gminy;
- dbałość o zachowanie tajemnicy służbowej i ochrony danych osobowych;
- obsługa programów komputerowych;
- administrowanie danymi osobowymi;
- prowadzenie Centrum Wolontariat;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika.
- 18. Do zadań sekcji Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego ,Świadczenia Wychowawczego i Dodatków mieszkaniowych , Dodatku energetycznego należy w szczególności:
- prowadzenie postępowań w sprawach świadczeń rodzinnych , funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego, dodatków mieszkaniowych i dodatku energetycznego;
- prowadzenie postępowań w sprawach świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego i sprawach dotyczących dłużników alimentacyjnych, świadczenia wychowawczego i dodatków mieszkaniowych ;
- prowadzenie postępowań w sprawach o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów;
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o udzielanie świadczeń rodzinnych;
- świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego , dodatków mieszkaniowych i dodatku energetycznego;
- udzielanie informacji o przysługujących świadczeniach;
- przygotowanie decyzji administracyjnych dotyczących świadczeń rodzinnych świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego, dodatków mieszkaniowych i dodatków energetycznych;
- terminowe sporządzanie list wypłat w zakresie świadczeń rodzinnych , świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego, dodatków mieszkaniowych i dodatku energetycznego;
- sporządzanie bilansu potrzeb na świadczenia rodzinne , świadczenia funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego, dodatków mieszkaniowych i dodatków energetycznych;
- analiza i nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem przyznanych środków finansowych;
- prowadzenie postępowań egzekucyjnych dotyczących nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych , świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego;
- stała współpraca z sekcją Finansowo-Księgową w zakresie realizowanych zadań;
- wydawanie zaświadczeń na wniosek osoby zainteresowanej;
- prowadzenie rejestru i korespondencji w sprawach świadczeń rodzinnych, świadczeń funduszu alimentacyjnego i dłużników alimentacyjnych, świadczenia wychowawczego , dodatków mieszkaniowych i dodatku energetycznego;
- prowadzenie ewidencji odwołań i przekazywanie akt w tej sprawie do organów odwoławczych;
- obsługa programów komputerowych;
- współpraca z komornikami, organami ścigania, sądami, urzędami oraz innymi instytucjami;
- sporządzanie sprawozdań;
- zgłaszanie dłużników do Centralnego Rejestru Dłużników;
- przygotowanie i przekazywanie dokumentacji do zakładowego archiwum UrzęduGminy;
- dbałość o zachowanie tajemnicy służbowej i ochrony danych osobowych;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika.
Do zadań Asystenta Rodziny należy w szczególności:
- sporządzanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
i przy wsparciu pracownika socjalnego oraz prowadzenie dokumentacji dotyczącej
pracy z rodziną;
- opracowanie we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy
zastępczej planu pracy z rodziną skoordynowanego z planem pomocy dziecku
umieszczonemu w pieczy zastępczej;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, zawodowej
i społecznej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia
gospodarstwa domowego i w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- sporządzanie informacji o rodzinie na wniosek sądu i innych instytucji;
- współpraca z Zespołem Interdyscyplinarnym, jednostkami administracji rządowej;
- organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami i osobami działającymi na rzecz
dziecka i rodziny;
- dbałość o zachowanie tajemnicy służbowej i ochrony danych osobowych;
- sporządzanie sprawozdań;
- inne prace zlecone przez Kierownika związane z działalnością Ośrodka.
- Pracownicy Ośrodka wykonują zadania określone w szczegółowych zakresach czynności oraz powierzone, które ustala Kierownik Ośrodka;
- Kierownik informuje pracownika o zakresie czynności w formie pisemnej;
- Kierownik może wyznaczyć pracownikom Ośrodka dodatkowe zadania nie wynikające z zakresu czynności w przypadku niezbędnych potrzeb;
- Wszyscy pracownicy Ośrodka maja status pracowników samorządowych i zatrudnieni są na podstawie umowy o pracę;
- Podczas nieobecności pracownika Ośrodka zastępuje go wyznaczony pracownik zgodnie z zakresem czynności.
Do zadań Centrum Wolontariatu należy:
- rozeznanie przy współpracy z pracownikami socjalnymi Ośrodka potrzeb wśród osób wymagających pomocy;
- udzielanie osobom wymagającym pomocy dobrowolnych i bezpłatnych świadczeń przez wolontariuszy;
- pomoc w nauce;
- dotrzymywanie towarzystwa, głównie osobom starszym i niepełnosprawnym, np. wspólne spacery, czytanie prasy, książek, rozmowy;
- pomoc w codziennych czynności bytowych np. pomoc przy prowadzeniu gospodarstwa domowego, drobne naprawy, kontakty z lekarzem, wykupienie recept, zrobienie drobnych zakupów;
- promowanie wolontariatu;
- pozyskiwanie wolontariuszy i sprawowanie opieki nad wolontariuszami;
- inicjowanie, wdrażanie i koordynowanie projektami pomocowymi z udziałem wolontariuszy;
- prowadzenie współpracy z pracownikami Ośrodka, jednostkami organizacyjnymi Gminy Wieleń działającymi na polu pomocy społecznej, społecznością lokalną, podmiotami zewnętrznymi, w tym organizacjami pozarządowymi w zakresie propagowania i rozwijania aktywności wolontarystycznej;
- prowadzenie dokumentacji związanej z wolontariatem, w tym ewidencji wolontariuszy.
Rozdział VI
Zasady podpisywania pism, dokumentów finansowych, decyzji i aktów normatywnych
- Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym i kredytowym, stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych Ośrodka podpisują:
- Kierownik Ośrodka jako dysponent a w przypadku nieobecności Kierownika – z-ca Kierownika;
- Główny księgowy Ośrodka a w przypadku nieobecności Głównego Księgowego – referent ds. księgowości;
- Szczegółowe zasady podpisania, parafowania i obiegu dokumentów księgowych ustalone są w odrębnych przepisach.
- Wewnętrzne akty normatywne, decyzje administracyjne, sprawozdania, odpowiedzi na wystąpienie RIO, NIK i innych organów kontrolnych oraz kadrowe pisma, każdorazowo zastrzeżone przez Kierownika do jego podpisu podpisuje Kierownik Ośrodka lub w razie jego nieobecności – z-ca Kierownika .
- Pozostałe pisma w zakresie danego stanowiska pracy, sporządzane przez pracownika Ośrodka mogą być podpisywane przez nich samych na podstawie udzielonego upoważnienia.
- W Ośrodku stosuje się jednolity rzeczowy wykaz akt ustalony przez Kierownika Ośrodka.
Rozdział VII
Zasady Załatwiania Indywidualnych Spraw Obywateli
- Kierownik przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w godzinach
Pracy Ośrodka .
- Skargi i wnioski powinny być załatwione bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż
w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w
ciągu dwóch miesięcy od dnia wniesienia skargi lub wniosku. O załatwieniu skargi lub wniosku w ciągu dwóch miesięcy , należy poinformować składającego przed końcem pierwszego miesiąca.
Rozdział VIII
Postanowienia końcowe
Ośrodek używa 1 pieczęci o treści:
Miejsko-Gminny
Ośrodek Pomocy Społecznej
64-730 Wieleń, ul. Międzyleska 4
tel. 67 256 13 59
NIP 763-173-68-14
Spory kompetencyjne pomiędzy pracownikami Ośrodka rozstrzyga Kierownik.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, a dotyczących
funkcjonowania Ośrodka mają zastosowanie właściwe przepisy prawa, w tym ustawy,
o których mowa w Statucie Ośrodka.
Zmian w Regulaminie Organizacyjnym Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieleniu dokonuje się w trybie właściwym dla jego nadania.